2018./2019.m.g.
Projektu speciāliste 2018./2019. m.g. ir Lelde Sviķe
Projekta 1.aktivitāte “Manas sajūtas un asociācijas par Latviju”
Projekta 2.aktivitāte “Kopā ir spēks”
Skaties, domā, dari!
Projekta ietvaros tika izstrādāts metodiskais materiāls “Skaties, domā, dari!”. Metodiskā materiāla pamatā ir bērza saplākšņa rāmis un spēles kauliņi, kuriem vienā pusē ir cipari no 1-16, otrā pusē dažādas krāsas. Spēles sākuma pozīcijā tiek salikti kauliņi no 1-16, tad aizpildot darba kartes, otrā pusē veidojas krāsu šifrs, ko bērns izmanto darba pārbaudē. Didaktiskais materiāls trenē skaitļu virknes atcerēšanos no 1-16, krāsu nosaukumu mācīšanu/zināšanu, salīdzināšanas prasmes, smalko motoriku utml.. un atbilstošo tēmu darba kartē.
Materiāla izstrādē piedalījās Kalnsētas speciālās internātpamatskolas logopēdes un jauno spēli varēs izmantot turpmākajā logopēda darbā. Izstrādātais materiāls tika aprobēts pirmsskolā un skolā. Secinājām, ka:
- Materiāls ir piemērots darbam bērniem ar valodas traucējumiem;
- Bērnos rada interesi, ir pieejams un saprotams;
- Uzdevumi tiek pildīti ar lielāku interesi un prieku;
- Ir nepieciešams papildināt ar citiem materiāliem, kas taps laika gaitā.
Projekta noslēgumā tika organizēta Metodiskā diena Kalnsētas speciālajā internātpamatskolā, kurā piedalījās 20 pedagogi no dažādām Saldus novada izglītības iestādēm. Tika iegūtas jaunas idejas mācību darba dažādošanā, iepazīta didaktiskā spēle “Skaties, domā, dari!”.
Atbalsts Saldus novada bērniem
Projekta „Atbalsts Saldus novada bērniem” ietvaros 22 Saldus novada logopēdi, skolotāji ieguva apliecību par profesionālās kompetences pilnveidi.
Nodarbību ietvaros audiologopēde Daina Ābele vadīja lekciju „ORO – MIOFUNKCIONĀLĀ terapija audiologopēda praksē”. Uzzinājām cik liela ietekme uz attīstību ir bērna pareizam sakodienam un pareizai elpošanai. Uzzinājām dažādus paņēmienus elpošanas, sakodiena izvērtēšanai. Iepazinām terapijas galvenos uzdevumus, vingrinājumu sistēmas. Nodarbībā tika izklāstīts medicīniskais pamatojums, demonstrētas fotogrāfijas ar traucējumu veidiem un iespējamajām sekām, ja netiek nodrošināta terapija.
Praktiski aplūkojām metodiku: kā izvērtēt lūpu stiprumu, mēles pareizo pozīciju, elpošanu utt. Nodarbību apmeklēja 20 dalībnieki.
Nodarbībā „Multifunkcionāla terapija – pamats bērna attīstībai” fizioterapeita Laura Priedniece stāstīja par dažādu muskuļu grupu noslodzi, pareizas sēdēšanas, stāvēšanas pozām, iespējamajām sekām. Demonstrēja dažādus praktiskus vingrinājumus plecu joslas atslābināšanai, ko var izmantot logopēdijas nodarbībās. Bērna stājas pamatizvērtēšana un pazīmes, pēc kurām jāmeklē palīdzība pie fizioterapeita. Nodarbībā piedalījās 21 Saldus novada logopēds.
Nodarbībā „Ergoterapeita ieteikumi logopēda darbam” ergoterapeite Aļesja Pušmucāne stāstīja par ergonomiskas darba vietas iekārtojumu, tā ietekmi uz veselību. Ieguvām praktiskus vingrinājumus un iemaņas rokas muskulatūras vingrināšanai. Nodarbībā piedalījās 20 dalībnieki.
Projekta mērķis: pilnveidot logopēdu zināšanas par jaunākajām metodikām logopēdiskās terapijas sniegšanā, atbalsta komandas pieejamībā, ir sasniegts. Katrs nodarbību dalībnieki ir uzzinājuši dažādas interesantas metodikas un paņēmienus kā palīdzēt bērniem skolu un bērnu dārzu logopēdiskajās nodarbībās, uzzinājis par pieejamo palīdzību Saldus medicīnas centrā un kārtību kā tajā var tikt uz nodarbībām. Par cik lekciju ciklu apmeklēja logopēdes no visa Saldus novada, tad arī lauku apvidos bērniem būs pieejamāki zinošāki logopēdi.
Saredzi citādāk
Dalība pieredzes apmaiņā starp institūcijām Latvijā un Lietuvā Interreg Latvijas-Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas projektā “Saredzi citādāk” LLI-212 Latvijā un Lietuvā – tika uzņemti 50 viesi (projekta dalībnieki) Kalnsētas speciālajā internātpamatskolā, kā arī 2 skolas pedagogi (Ieva Saulesleja-Homane, Dina Līgotne) piedalījās pieredzes apmaiņas braucienā.



